دانلود پروپوزال بررسی تطبیقی نماد و نشانه در پوسترهای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ده سال اخیر

دانلود پروپوزال بررسی تطبیقی نماد و نشانه در پوستر های جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ده سال اخیر (مقایسه پوسترهای ایران با هند و چین)

مشخصات پروپوزال
عنوان فارسی پروپوزالبررسی تطبیقی نماد و نشانه در پوسترهای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ده سال اخیر (مقایسه پوسترهای ایران با هند و چین)
عنوان انگلیسی پروپوزالA comparative study of symbols and signs in the posters of Children’s International Film Festival in the last ten years (comparison of Iranian posters with Indian and Chinese posters)
تعداد صفحات ۲۲
سال نگارش۱۳۹۹
رشته هنر
قالب فایلWord
دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال

  فهرست مطالب بررسی تطبیقی نماد و نشانه در پوستر های جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ده سال اخیر (مقایسه پوسترهای ایران با هند و چین)

  1. پرسش های اصلی تحقیق (مسأ لۀ تحقیق):
  2. بیان مسأ له  و ضرورت تحقیق (تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول ومبهم ومتغیر های مربوط به پرسش های تحقیق،  منظور تحقیق، مبانی نظری تحقیق)
  3. سوابق مربوط (بیان مختصر سابقۀ تحقیقات انجام شده در بارۀ موضوع ونتایج به دست آمده در داخل وخارج ازکشور نظرهای علمی موجود دربارۀ موضوع تحقیق)
  4. فرضیه های تحقیق
  5. اهداف تحقیق( شامل۱- اهداف علمی ۲- کاربردی ۳- ضرورت های خاص انجام تحقیق)
  6.  جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق در چیست؟
  7. روش شناسی تحقیق
  8. روش گرد آوری اطلاعات (میدانی ، کتابخانه ای وغیره ) 
  9. روش تجزیه وتحلیل اطلاعات
  10. جدول زمان بندی مراحل انجام دادن تحقیق اززمان تصویب تا دفاع نهایی
  11. فهرست منابع ومآخذ (فارسی وغیر فارسی )  

کلیک جهت دانلود پروپوزال

نشانه در پوستر
مشاهده تمامی پروپوزالهای هنر  

بیان مساله پروپوزال بررسی تطبیقی نماد و نشانه در پوسترهای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ده سال اخیر (مقایسه پوسترهای ایران با هند و چین)

با افزایش ارتباطات و گسترش روز افزون پیامهای تبلیـغاتی در زندگی روزمره ، مبلغان دریافته‌اند که ارجاع مستقیم و ساده به موضوع مورد تبلیغ نه تنها برای خوانشگر جذابیتی ندارد؛ بلکه به سرعت فراموش خواهد شد. بنابراین، تبلیغات را می‌بایست با پیام‌های معماگونه، جذاب و با مفهوم ساخت و به این شکل پیام و موضوع مورد تبلیغ را در ذهن مخاطب ماندگار و باورپذیر کرد.هنر گرافیک به ویژه هنر پوسترسازی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در آموزش اجتماعی در مدت زمان مختصر دارد. هدف این تبلیغات اطلاع رسانی، آموزش، حساس کردن مخاطب و مسئول کردن او در برابر مسایل مختلف جامعه است. طراح گرافیک باید دانش عمیقی درباره ارتباطات تصویری داشته باشد و زبان تصویر را به خوبی بشناسد تا بتواند پیام مورد نظر اجتماعی را به مخاطب انتقال دهد.پوسترها از مهمترین زمینه‌های خلق گفتمان‌های تبلیغاتی در دنیای کنونی هستند و پوسترهای فرهنگی – هنری مانند پوسترهای فیلم‌های کودک و نوجوان بخشی از این مجموعه را تشکیل میدهند . آنچه در پوسترهای فرهنگی در خدمت بیان اختصاری و فشرده پیام قرار میگیرد، عناصر بصری و نمادهایی است که برگرفته از تاریخ، هنر و هویت یک ملت است.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

پوستر

اگر استفاده از این نمادها و مؤلفه‌های بصریِ ملی در طراحی پوسترهای فرهنگی دارای بیان متناسب و مفهوم باشد، میتواند به خلق اثری منجر شود که در حوزه کشف و پرورش نمادهای فرهنگیِ تأثیرگذار و در حیطه ی ارتباط با مخاطب موفق عمل کند. ضرورت کاربرد نماد زمانی بیشتر احساس می شود که با مخاطب کودک سر و کار داشته باشیم و قصد ما انتقال مفاهیم به ذهن مبتدی کودکان باشد. در همین راستا، طراح پوستر با استفاده از نمادهای آشنا و یا نمادسازی، مفاهیم فکری و انتزاعی و اجتماعی را برای کودک ملموس می کند .بدیهی است که اگر کاربرد هنرمندانه ی نماد در راستای برجسته سازی مفاهیم ارزشی و فرهنگی در ذهن کودک با شد، نویسنده علاوه بر کسب موفقیت در داستان پردازی، به رسالت خود در زمینه ی ترویج آن فرهنگ و ارزش نیز به درستی عمل کرده است. به سبب اهمیت جایگاه نمادپردازی در نحوه بیان در آثار گرافیکی، هدف این پژوهش دستیابی به چگونگی بیان تجسمی در پوستر فستیوال های فیلم کودک و نوجوان با محتوای ذهنی است. نشانه در پوستر

  

کلیک جهت دانلود پروپوزال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *