بررسی تزئینات هندسی و گره های مدرسه غیاثیه خرگرد

دانلود پروپوزال بررسی تزئینات هندسی و گره های مدرسه غیاثیه خرگرد

عنوان فارسی پروپوزال

بررسی تزئینات هندسی و گره های مدرسه غیاثیه خرگرد

عنوان انگلیسی پروپوزال Investigation of Geometric Ornaments and Knots in Ghiasiyeh Khargard School
تعداد صفحات ۱۶
سال نگارش۱۳۹۹
رشتهپژوهش هنر
قالب فایلWord
دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال

  فهرست مطالب پروپوزال بررسی تزئینات هندسی و گره های مدرسه غیاثیه خرگرد

  1. پرسش های اصلی تحقیق (مسأ لۀ تحقیق):
  2. بیان مسأ له (تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول ومبهم ومتغیر های مربوط به پرسش های تحقیق،  منظور تحقیق)
  3. سوابق مربوط (بیان مختصر سابقۀ تحقیقات انجام شده در بارۀ موضوع ونتایج به دست آمده در داخل وخارج ازکشور نظرهای علمی موجود دربارۀ موضوع تحقیق)
  4. فرضیه های تحقیق
  5. اهداف تحقیق( شامل۱- اهداف علمی ۲- کاربردی ۳- ضرورت های خاص انجام تحقیق)
  6.  جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق در چیست؟
  7. روش شناسی تحقیق
  8. روش گرد آوری اطلاعات (میدانی ، کتابخانه ای وغیره ) 
  9. روش تجزیه وتحلیل اطلاعات
  10. جدول زمان بندی مراحل انجام دادن تحقیق اززمان تصویب تا دفاع نهایی
  11. فهرست منابع ومآخذ (فارسی وغیر فارسی )  

 

بیان مساله پروپوزال بررسی تزئینات هندسی و گره های مدرسه غیاثیه خرگرد

عصر تیموری از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخی هنر و معماری اسلامی در ایران می‌باشد که با بهره‌گیری از فرهنگ و تفکرات بنیادی معماری قرون گذشته‌ی ایران، توانست در زمینه‌های مختلف به ویژه نقاشی و تزیینات معماری پیشرفت بی‌نظیری داشته باشد. تمرکز توان معماری به ساخت مساجد و دیگر بناها همانند آرامگاه ها ( بقعه) در کنار تنوع گسترده ای از بناها با کارکردهای مختلف و استفاده گسترده و هنرمندانه از تزئینات و موارد دیگر از شاخصه های معماری ایران در دوره تیموریان است. یکی از شاهکارهای معماری این دوره که از جنبه‌های مختلف شباهت زیادی با آثار دوران پیشین خود دارد و از حیث تنوع سال‌های متمادی است که سرآمد مدارس طراحی‌شده در ایران می‌باشد، مدرسه‌ی غیاثیه‌ی خرگرد است.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

مدرسه‌ی غیاثیه‌ی خرگرد نمودی برجسته از تلفیق و ترکیبی زیبا از عملکردهای مختلف در کنار یکدیگر است. نمای داخل ایوان ها، مقرنس های گچی جالب توجهی را در خود دارند، در چهار زاویه بنا چهار اتاق با سقف گنبدی دو پوشه ساخته شده و با کاشی های معرق و مقرنس گچی تزیین یافته است. در تمامی این کاشی‌ها، نقوش هندسی، اسلیمی و ختایی مشاهده می شود . بیشترین نقوش تشکیل دهنده تزئینات در این مدرسه، مربوط به نقوش هندسی است. گره‌ها عنصر اصلی تشکیل دهنده تزئینات نمای این بنا هستند. با توجه به اینکه مدرسه غیاثیه خرگرد، مجموعه ای از انواع تزئینات عصر تیموری را در خود گنجانده است و جز شاهکارهای معماری این دوران محسوب می شود، تجزیه و تحلیل تزئینات و نقوش هندسی آن ما را با تاریخ و هنر این عصر آشنا می سازد. لذا در این تحقیق به تجزیه و تحلیل ویژگی های تزئینی این مدرسه می پردازیم .

  

کلیک جهت دانلود پروپوزال

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *