پیشینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن در آموزش و پرورش

دانلود سمینار پیشینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن در آموزش و پرورش

مشخصات سمینار

 تعداد صفحات فارسی۶۱
رشتهمدیریت – MBA – IT
قالب فایل Word
دانلود سمینار کلیک جهت دانلود سمینار

مقدمه

در جوامع ساده آموزش و پرورش هدف و منظور آگاهانه نداشت. هر فرد بتدریج طی مراحل مختلف زندگی، متناسب با سن و موقعیت اجتماعی خود، سازگاری لازم با محیط اجتماعی را فراگرفته از طریق یادگیری موازین اجتماعی و الگوهای رفتاری، طی ترتیباتی به زندگی بزرگسالی راه می‌یافت. اولین اشخاصی که به طور رسمی و با هدف آگاهانه به امر آموزش‌وپرورش پرداختند احتمالاً کسانی بودند که از لحاظ دانش و مهارت بر سایر اعضای گروه برتری داشتند و گروه در مواقع بحرانی برای بقا و دفاع از خویش به آنها متوسل شد و به این صورت زمینه اولیه آموزش و پرورش رسمی، تدریجاً به وسیله چنین افرادی فراهم شد.

اولین تلاش منظم برای انتقال دستاوردهای گروه به نسل جوان، در هاله‌ای از تقدس و بر حول اعتقادات و اعمال دینی شکل گرفته است. در این میان اختراع خط و نوشتار نیز آموزش و پرورش را متحول ساخت و به پیدایش مراکز آموزشی انجامید. بنابراین پیروی از گذشتگان و پرستش مکتوبات مقدس چارچوب اصلی  آموزش‌وپرورش را تشکل داد. (عبداللهی، به نقل از علی علاقه‌بند، ۱۳۷۴)

کلیک جهت دانلود سمینار

به طور کلی منشأ نظام معاصر آموزش و پرورش رسمی را می‌توان در دهه‌های پیش از انقلاب صنعتی جستجو کرد، چنانکه احتیاج به نیروی انسانی در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ موجب رشد آموزش‌وپرورش ابتدایی شده‌است. آموزش عالی و متوسطه نیز امتیازی بود که فقط در انحصار نخبگان قرار داشت. در مرحله دوم تحول آموزش‌وپرورش که میان دو جنگ جهانی قرارداشت آموزش ابتدایی نقاط عقب‌مانده همگانی شد اما آموزش عالی هنوز امتیاز نخبگان بود.

از سال‌های ۱۹۵۰ مرحله سوم شروع شد. این مرحله عصر انقلاب علمی و فنی و رونق اقتصادی و آزادی مستعمرات بود. در این مرحله آموزش متوسطه در بسیاری از کشورهای اروپایی همگانی شد و آموزش عالی هم می‌رفت تا عامه مردم از آن برخوردار شوند. در این زمان سیاست‌های آموزش و پرورش مورد تردید و سؤال قرار گرفت و این ضرورت مطرح گردید که برای هر فرد سطحی از آموزش و پرورش تأمین شود، در سیاست‌های جدید آموزش و پرورش برخورداری همگان از آموزش و پرورش دائمی از توجه خاصی برخوردار شد.

 

فهرست مطالب سمینار فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن  در آموزش و پرورش

مقدمه:آموزش و پرورش معاصر.کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت..آموزش برنامه‌ای.. ۱۰ماشین آموزشی.فرایند تکوین فناوری اطلاعات (IT) 11مبانی نظری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT):(IT) چیست؟ ۱۳(ICT) چیست؟ ۱۴تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT): 16سواد اطلاعاتی و فناوری اطلاعات.. ۱۷اینترنت : ۱۸چشم‌انداز فناوری اطلاعات در جهان: ۲۰اهداف آموزش فناوری اطلاعات: ۲۱مزیت‌های بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در تعلیم و تربیت: ۲۲سیر تکوینی کاربرد کامپیوتر در آموزش: ۲۵کاربرد کامپیوتر در آموزش : ۲۸کاربرد اینترنت در آموزش: ۳۲شبکه جهانی وب: ۳۴ICDL چیست؟ ۳۶اهداف ICDLتاریخچه ICDL :مهارت‌های هفت‌گانه ICDLدلیل استفاده از فناوری اطلاعاتاستراتژی:استراتژی فناوری اطلاعاتنقش معلمان در توسعه ICT:نقش مدیران در توسعه ICT در آموزش‌وپرورشکمک‌های (ICT) به معلمانشکاف دیجیتالی، یک مانع در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطاتموانع فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش‌وپرورشپیشینه تحقیقپژوهشهای انجام شده در ایرانپژوهش‌های انجام شده در خارج از ایرانمنابع 

کلیک جهت دانلود سمینار

آموزش و پرورش  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *