قوانین و مقررات پارس‌تز

با دسترسی به وب سایت پارس‌تز  (parstez.com) و استفاده از مطالب و محتوای نمایه شده در این سایت، کاربر  یا مصرف کننده، توافق می نماید که شرایط استفاده مقرر شده زیر را می پذیرد. هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قرارداد خواهد بود. از این رو،  استفاده از وب‌سایت پارس‌تز، اقدام به عضویت، اقدام به ورود کاربر به وب‌سایت، و استفاده از سایر خدمات ارائه‌شده، به معنای آگاه بودن از قرارداد و قبول مفاد و شرایط آن است.

1-   قوانین عمومی

1-1- کلیه اصول و رویه‏‌های وب‌سایت پارس‌تز مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و کاربر نیز موظف به رعایت این قوانین است.

2-1- در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات تغییری ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

2-   تعریف مصرف کننده یا کاربر

1-2-   مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات ارائه شده توسط پارس‌تز اقدام کند. علاوه بر آن، پارس‌تز یک فروشگاه آنلاین است و طبق قانون تجارت الکترونیک، مصرف کننده یا کاربر هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا‌شغل حرفه‌ای اقدام می‌کند.

3-   حساب کاربری

1-3-    برای استفاده از خدمات پارس‌تز، کاربر، می‌تواند یک حساب کاربری ایجاد نماید و یا اینکه به صورت مهمان اقدام به خرید نماید.   

2-3- مشتریان و استفاده کنندگان از خدمات وب سایت پارس‌تز، اشخاصی هستند که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. بنابراین، کاربران زیر ۱۸ سال سن ، صرفاً از طریق والدین یا قیم قانونی خود می‌توانند حساب کاربری داشته باشد و این وبسایت مسئولیتی در قبال افراد زیر 18 سال نخواهد داشت.

   3-3-     کاربر موظف است تا اطلاعات مورد نیاز در زمان ثبت‌نام و خرید محصول را به‌صورت صحیح وارد نماید و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام‌شده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، پارس‌تز مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذی‌صلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و به‌روزرسانی اطلاعات است.

 4-3-     کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره متعلق به خود نسبت به ثبت‌نام در وب‌سایت پارس‌تز اقدام نماید  و مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است.

5-3- کاربر آگاه است با ثبت‌نام و یا ثبت سفارش در وب‌سایت پارس‌تز، ممکن است در راستای معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاع‌رسانی رویدادها، ایمیل و یا پیامی را از وب‌سایت پارس‌تز دریافت نماید.

6-3- کاربر می‌پذیرد که پارس‌تز ممکن است از طریق ارسال ایمیل و با پیامک به نشانی اعلامی توسط کاربر در زمان احراز هویت و یا ثبت سفارش، به‌عنوان راه ارتباطی پارس‌تز با وی استفاده کند.

4-   حدود مسئولیت و شرایط استفاده از محصولات پارس‌تز

1-4- مسئولیت پارس‌تز ارائه محصول بدون مشکل می باشد. ممکن است برخی مواقع فایلی که بر روی سایت بارگذاری شده، دارای مشکل فنی باشد. در صورت بروز مشکل فنی در فایل دریافت شده از پارس‌تز، پیگیری از طریق بخش پشتیبانی پارس‌تز انجام خواهد شد. در صورتی که امکان اصلاح فایل وجود داشت، فایل اصلاح شده ارسال می شود. در غیر این صورت بنا به درخواست کاربر، یا محصول جایگزین ارسال شده و یا هزینه دریافتی به کاربر برگردانده می شود.  

2-4- فرض بر این است که کاربران پارس‌تز دارای دانش فنی لازم برای استفاده از فضای وب، پرداخت اینترنتی، و نیز باز کردن فایلهای pdf ، PowerPoint، Matlab و … و نصب انواع نرم افزار و قلم بر روی رایانه خود را دارند و آموزش نحوه استفاده از محصولات  و نرم افزارها، خارج از مسئولیت پارس‌تز می باشد.

3-4-  پارس‌تز هیچ‌گونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد.

 4-4- از آنجا که عوامل متعددی می توانند بر کارکرد وب سایت تاثیر بگذارند، هر گونه تاخیر و یا نقص در عملکرد وب سایت، مسئولیتی را برای پارس‌تز ایجاد نمی کند.   

5-   توضیحات محصول

1-5- برای محصولات غیررایگان موجود در وب سایت، توضیحات لازم قبل از خرید داده شده است که قابل مشاهده و ارزیابی است. لذا قبل از اقدام به دریافت محصول، توضیحات را مطالعه و در صورت اطمینان، نسبت به خرید اقدام نمایید.

2-5- پارس‌تز تلاش می کند تا حد امکان توضیحات درج شده راجع به محصول دقیق باشد. با این حال، پارس‌تز تضمین نمی کند که توضیحات محصول یا سایر محتوای موجود در این وب سایت دقیق، کامل، قابل اعتماد، جاری یا بدون خطا باشد. بنابراین، کاربر پذیرفته است که امکان بروز خطا و یا نقصان در مطالب سایت وجود دارد و از نظر قانونی الزامی برای پارس‌تز ایجاد نمی کند.  

3-5- در صورتی که کاربر بتواند ادعای خسارت خود را در مراجع حل اختلاف ثابت کند، حداکثر میزان خسارت پرداختی توسط پارس‌تز برابر قیمت پرداخت شده توسط کاربر می باشد و پارس‌تز هیچ گونه مسئولیتی برای خسارت بیشتر از این مبلغ را نخواهد داشت.

6-   تحویل محصول

 1-6- بلافاصله بعد از پرداخت هزینه محصول،  لینک دانلود برای کاربر به نمایش در می آید.  در صورتی که به هر دلیلی کاربر نتواند لینک دانلود را دریافت نماید، می تواند مشکل را با پشتیبانی در میان بگذارد و لینک محصول و یا خود محصول را از طریق  پشتیبانی دریافت نماید. پارس‌تز تلاش می کند تا محصول را در کمتر از 24 ساعت برای مشتری ارسال نماید. این مورد، صرفا جهت احترام و حفظ حقوق مشتریان می باشد و مسئولیتی را متوجه پارس‌تز و پشتیبانی وب سایت نخواهد کرد. 

2-6- با توجه به مجازی بودن محصولات ارائه شده توسط پارس‌تز، امکان مرجوع کالا وجود ندارد. در صورت عدم تطابق محصول با توضیحات ارائه شده، کاربر می تواند مشکل را با پشتیبانی در میان بگذارد. پشتیبانی نیز باید برای اصلاح و رفع نقص محصول اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت عدم رفع مشکل، پارس‌تز وجه محصول را به کاربر بازگشت می دهد.

7-   پشتیبانی از محصولات

 1-7- ارائه خدمات پشتیبانی، توسط فروشنده و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت می باشد.

2-7- فروشنده تعهدی به فراهم نمودن موارد زیر جهت پشتیبانی محصولات خریداری شده را ندارد.

  • ارائه راهنمای استفاده از محصولات.
  • شخصی‌سازی محصولات خریداری‌شده برای خریدار.

8-   شرایط انصراف از محصول

1-8- با توجه به اینکه محصولات موجود در پارس‌تز شامل نرم افزار و یا فایل آموزشی می باشد، خرید محصول به معنای باز شدن محصول تلقی شده و طبق بند (ه) آیین نامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ قانون تجارت الکترونیکی ، مقررات مرجوعی مشمول محصولات پارس‌تز، نمی‌شود.

2-8- پارس‌تز در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده در صورت تحقق یکی از موارد زیر ظرف مدت 72  ساعت از تاریخ ثبت سفارش، مبلغ پرداخت‌شده را به خریدار مسترد می‌نماید.

  • وجود مشکل اساسی در عملکرد محصول که قابلیت اصلی محصول را تحت تأثیر قرار دهد.
  • خرید تکراری.

9-    پرداخت

1-9- کلیه پرداختهای اینترنتی در پایگاه پارس‌تزاز طریق درگاههای بانکی انجام می پذیرد و هیچ گونه ورود اطلاعات مربوط به کارتها در این سامانه صورت نمی پذیرد و کلیه تراکنشها مستقیما در سایت بانک انجام می شود. علاوه بر این، مسئولیت وجود هرگونه خطا در درگاه های بانکی در زمان پرداخت ، بر عهده پارس‌تز نمی باشد.

2-9- پارس‌تز به اطلاعات کارت بانکی شما دسترسی ندارد و هر گونه نشر اطلاعات کارت بانکی، کلاهبرداری و یا استفاده غیرقانونی از انواع کارتهای بانکی جهت خرید از پارس‌تز و یا دریافت خدمات، توسط شخص ثالث، مسئولیتی را متوجه پارس‌تز نخواهد کرد. در صورتی که پارس‌تز به دلیل جرائم رایانه ای انجام شده توسط کاریر، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، کاربر موظف به پرداخت تمامی هزینه های آن  شامل هزینه ایاب و ذهاب، دادرسی، وکالت و … خواهد بود.

10-  بخش دیدگاه

1-10- شما می توانید  نظرات  خود را راجع به محصولات و یا مطالب سایت با در نظر گرفتن شرایط زیر ارسال نمایید:

  • محتوا غیرقانونی، ناپسند، تهدیدآمیز، افتراآمیز نباشد.
  • محتوا به زبان فارسی باشد و با مطالب موجود در سایت مرتبط باشد.
  • محتوا، منجر به نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مالکیت معنوی نشود.
  • محتوا شامل ویروس های نرم افزاری، لینک تبلیغاتی، تبلیغات انتخاباتی و یا موضوعات سیاسی نباشد.

2-10- پارس‌تز هیچ گونه تضمینی در نشر تمامی دیدگاه های ارسالی توسط کاربران ندارد. علاوه بر این، نظرات منتشر شده کاربران  درباره مطالب و یا خدمات این وب سایت مورد تایید این وب سایت نمی باشد. بنابرین کاربران نباید در هنگام خرید تنها به نظرات کاربران تکیه نمایند.

11- سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران در پارس‌تز  

1-11- حریم خصوصی کاربران پارس‌تز برای ما اهمیت زیادی دارد. کلیه اطلاعات و داده های کاربران در پایگاه پارس‌تز کاملا محرمانه تلقی می شوند و به هیچ گروه یا مجموعه دیگری خارج از پارس‌تز ارائه نشده و منتشر نمی شود.

2-11-  تمامی اطلاعات کاربران به‌عنوان اطلاعات محرمانه نزد پارس‌تز محافظت‌شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام قضایی ذیصلاح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، پارس‌تز مکلف به ارائه اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است.

3-11-  پارس‌تز هیچ‌گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمی‌پذیرد.

 4-11- پارس‌تز مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرم‌افزارها و یا برنامه‌های مورداستفاده کاربر ندارد.

5-11- پارس‌تز مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده مابین خریدار و سرورهای بانکی ندارد.

6-11- پارس‌تز مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور حساب کاربری خریدار و فروشنده، توسط اشخاص ثالث ندارد.

12-مالکیت معنوی

1-12-  کلیه محتوا و ظاهر وب‌سایت پارس‌تز، متعلق به پارس‌تز و تحت حمایت قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی است. پارس‌تز متذکر می‌شود که کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ است.

2-12-  همه مطالب و محصولات در دسترس از طریق وب‌سایت پارس‌تز، جزئی از اموال پارس‌تز محسوب می‏‌شود و هر گونه نشر غیرمجاز و استفاده برای مقاصد غیرشخصی پیگرد قانونی خواهد داشت.

3-12-  کاربر آگاه است که فروش و نشر محصولات، در فضای مجازی، خسارت مالی  به پارس‌تز وارد می‌نماید، بنابراین کاربر مطلع است که ارائه و بازنشر محصولات پارس‌تز به صورت رایگان و یا غیررایگان و حتی در صورت اعمال تغییرات بر روی محصول، حق پیگیری و مطالبه خسارت برای پارس‌تز ایجاد می نماید.

13-تغييرات قوانین و شرایط

1-13- کاربر متعهد است طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از وب‌سایت پارس‌تز استفاده نماید. درصورتی‌که به سبب عدم رعایت قوانین و قرارداد حاضر توسط کاربر، پارس‌تز ملزم به پرداخت مبالغی به مراجع قضایی، اداری، دولتی، سایر مراجع یا به اشخاص ثالث گردد ( ازجمله هزینه‌های دادرسی و هزینه اخذ وکیل)، کاربر موظف است کلیه مبالغ پرداخت‌شده را به پارس‌تز پرداخت نماید.

2-13- شرایط استفاده  از پارس‌تز، ممکن است بنا به نیاز، در هر زمان و بدون اطلاع قبلی تغییر یابد.