حداکثرسازی سود تامین کننده و خرده فروش با استفاده از بازی استکلبرگ در زنجیره تامین دو کاناله

دانلود پروپوزال اماده: حداکثرسازی سود تامین کننده و خرده فروش با استفاده از بازی استکلبرگ در زنجیره تامین دو کاناله

مشخصات پروپوزال

عنوان فارسی پروپوزالحداکثرسازی سود تامین کننده و خرده فروش با استفاده از بازی استکلبرگ در زنجیره تامین دو کاناله
عنوان انگلیسی پروپوزالMaximize the profits of suppliers and retailers in a dual-channel supply chain using the Stecklerberg game
تعداد صفحات ۲۰
سال نگارش ۲۰۲۰
رشتهصنایع
قالب فایلWord
دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال

  فهرست مطالب پروپوزال حداکثرسازی سود تامین کننده و خرده فروش با استفاده از بازی استکلبرگ در زنجیره تامین دو کاناله

  1. بیان مساله اساسی تحقیق
  2. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  3. مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  4. جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
  5. اهداف مشخص تحقیق
  6. سؤالات تحقیق
  7. فرضیه ‏های تحقیق
  8. روش شناسی تحقیق
  9. شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار
  10. جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه
  11. روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ‏ها
  12. مراجع

کلیک جهت دانلود پروپوزال

بیان مساله

در سال های اخیر ، توسعه سریع تجارت الکترونیکی و دستگاه های هوشمند فناوری اطلاعات مصرف کنندگان را به سمت خرید آنلاین سوق داده است. از این رو بسیاری از خرده‌فروشان در حالی که فروشگاه های سنتی و فیزیکی خود را دارند، کانال های فروش آنلاین را هم اضافه کرده اند. در واقع هدف از افزودن کانال ، تعامل هر چه بیشتر با مشتریان به هر روشی که امکان دارد، است. یکی از مهمترین نوع خرده فروشی چندکاناله، خرید آنلاین و برداشت از فروشگاه (BOPS ) است. BOPS تجربه خرید بهتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. مصرف کنندگان می توانند محصولات را بصورت آنلاین خریداری کرده و ار نزدیکترین فروشگاه فیزیکی آنها را انتخاب کنند.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

خرید از طریق BOPS ارزش محصول را قبل از تحویل به مشتری تعیین میکند و اگر مشتری رضایت کافی از محصول نداشته باشد، می تواند از تحویل آن صرف نظر کند. با وجود نقاط قوت کانال BOPS ، چالش‌هایی نیز در زمینه عملیاتی کردن آن وجود دارد . خرده‌فروشان ممکن است متحمل هزینه اضافی در ارتباط با تأمین سفارشات مشتریان شوند. برای مثال، اگر محصولی به دلیل محدودیت فضایی در فروشگاه موجود نباشد، خرده‌فروشان باید هزینه‌ای برای ارسال کالای خریداری شده در نظر بگیرند تا محصول از انبار به فروشگاه ارسال شود. خرده فروش برای فروش محصول از طریق کانال BOPS هزینه های اضافی را متحمل می شود که ممکن است ناشی از هماهنگی اطلاعات و لجستیک آنلاین و آفلاین و خدمات درایو برای مشتریان باشد. (Xu و همکاران، ۲۰۱۹) با در نظر گرفتن این چالشها، هدف این است که چگونه یک تولید کننده و خرده فروش می توانند پارامترهای مختلف فروش محصولات را تعیین کنند تا به نتیجه برنده –برنده برسند. از این رو یک مدل بازی استکلبرگ را ارئه می دهیم که در آن سود تامین کننده و خرده فروش بیشینه شود.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

بازی استکلبرگ

 برخی از مراجع

 ٫ Lin, X., Zhou, Y. W., & Hou, R. (2020). Impact of a “Buy-online-and-pickup-in-store” Channel on Price and Quality Decisions in a Supply Chain. European Journal of Operational Research.

Xu, S., Ma, W., & He, H. (2019, December). BOPS in Omnichannel Retailing with Return and Cross-selling. In Fourth International Conference on Economic and Business Management (FEBM 2019). Atlantis Press.

Kumar, M., Basu, P., & Avittathur, B. (2018). Pricing and sourcing strategies for competing retailers in supply chains under disruption risk. European Journal of Operational Research, ۲۶۵(۲), ۵۳۳-۵۴۳٫

Zhou J, Zhao R, Wang W (2019) Pricing decision of a manufacturer in a dual-channel supply chain with asymmetric information. European Journal of Operational Research 278(3):809 – ۸۲۰

 ٫ Jiang, Y., Liu, L., & Lim, A. (2020). Optimal pricing decisions for an omni‐channel supply chain with retail service. International Transactions in Operational Research.

زنجیره تامین دو کاناله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *