دانلود مقاله: خانه هوشمند و اینترنت اشیاء: مطالعه کتاب سنجی

دانلود مقاله : خانه هوشمند و اینترنت اشیاء: مطالعه کتاب سنجی

 

خانه هوشمند و اینترنت اشیاء: مطالعه کتاب سنجی

عنوان انگلیسی مقالهSmart home and internet of things: A bibliometric study
تعداد صفحات انگلیسی۱۰
تعداد صفحات فارسی۱۹
قالب فایل Word
سال نشر۲۰۲۱
لینک مقاله https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652621011276
دانلود رایگان مقاله انگلیسی

چکیده

اینترنت اشیاء دسترسی به اطلاعات را در هر زمان و هر مکان بر روی یک دستگاه فراهم ساخته و با بررسی انواعی از مشکلات در جامعه از طریق اطلاعات زمان واقعی حاصل از دستگاه های به هم مرتبط همه حوزه های علم را تغییر داده است. در میان این حوزه ها، خانه های هوشمند یکی از مهم ترین حوزه ها بوده که به میزان قابل توجهی توسط اینترنت اشیاء تحت تاثیر قرار می گیرد. خانه های هوشمند متصل به اینترنت اشیاء منجر به ایجاد حوزه جدیدی به نام اینترنت اشیاء – خانه هوشمند شده است.

محدوده و رویکرد: رویکرد کتاب سنجی در این مطالعه به منظور آنالیز مقالات پژوهشی در حوزه اینترنت اشیاء – خانه هوشمند با استخراج مقالات ارائه شده در کنفرانس های بین المللی مهم و مقالات منتشر شده در مجلات معتبر دنبال شد. این مطالعه ۲۳۳۹ مقاله را از پایگاه داده SCOPUS که بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ منتشر شده را جمع آوری کرد.

یافته ها: روندهای انتشار مقالات، حوزه های کلیدی، مقالات تاثیر گذار، مسیرهای انتشار و چندین موضوع مهم مربوط به خانه هوشمند – اینترنت اشیاء مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، این مطالعه تایید کرد که پیشرفت ها و تحولات قابل توجهی در حوزه خانه هوشمند – اینترنت اشیاء و همچنین خانه هوشمند و اینترنت اشیاء صورت گرفته است.

پیامدها: یافته های ارائه شده در اینجا بینش های قابل توجهی ارائه کرده و بر روی یادگیری نکات مربوط به جهت گیری های آینده خانه هوشمند – اینترنت اشیاء تاکید دارد. علاوه بر این، هر دو روندهای کلیدی و حوزه های دانش خانه هوشمند – اینترنت اشیاء در این مطالعه ارائه شده است.

کلمات کلیدی: کتابسنجی، SCOPUS، خانه هوشمند، اینترنت اشیاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *