دانلود پروپوزال بررسی تاثیر استفاده از بلاک چین در رفع چالش های اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر استفاده از بلاک چین در رفع چالش های اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند

دانلود پروپوزال

عنوان فارسی پروپوزالبررسی تاثیر استفاده از بلاک چین در رفع چالش های اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند
عنوان انگلیسی پروپوزالBlockchain Effectiveness for Sloving the Challenges of IoT in Smart Grid
تعداد صفحات ۱۹
سال نگارش ۲۰۲۰
رشتهکامپیوتر
قالب فایلWord
مقاله بیس دارد
 دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال
 فهرست مطالب پروپوزال بررسی تاثیر استفاده از بلاک چین در رفع چالش های اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند
  1. بیان مساله اساسی تحقیق
  2. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  3. مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  4. جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
  5. اهداف مشخص تحقیق
  6. سؤالات تحقیق
  7. فرضیه ‏های تحقیق
  8. روش شناسی تحقیق
  9. متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی
  10. شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار
  11. جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه
  12. روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ‏ها
  13. مراجع

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر استفاده از بلاک چین در رفع چالش های اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند

بیان مساله

مسائل موجود در شبکه‌های قدرت سنتی از جمله جریان اطلاعات یک طرفه ، اتلاف انرژی ، افزایش تقاضا ، قابلیت اطمینان و امنیت، به سمت شبکه‌های هوشمند در حال تغییر است . ‌شبکه هوشمند، جریان انرژی را در دو جهت و بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان فراهم می آورد. این شبکه، دستگاه‌های مختلف زیادی را برای نظارت ، تحلیل و کنترل شبکه ، مستقر در نیروگاه‌ها ، مراکز توزیع و در محل مصرف کنندگان به کار می گیرد.

بنابراین، یک شبکه هوشمند نیاز به به اتصال ، خودکارسازی و ردیابی چنین دستگاه‌هایی دارد. این مهم با کمک اینترنت اشیا (IoT) حاصل می شود. اینتنرت اشیا در تمامی مراحل تولید، انتقال و توزیع و با بکارگیری دستگاههای مختلف (مانند سنسورها ، محرکها و کنتورهای هوشمند) و همچنین با ارائه اتصال ، اتوماسیون و ردیابی، به هوشمندسازی شبکه‌های قدرت کمک می کند. اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند

در این فن آوری ، تمام دستگاه‌ها ، به یک شبکه متصل هستند و به صورت خودکار، عمل می کنند و برای تغییرات محیطی، پاسخی کاملا خودکار ارائه می دهند. آنها همچنین می توانند داده‌های مختلفی را با دستگاه‌های موجود در شبکه‌های دیگر و بدون هیچ گونه دخالت در انسان مبادله کنند. اینترنت اشیا در شبکه های هوشمند

حفظ حریم شخصی و ناشناس بودن مصرف کنندگان داخلی و صنعتی می توانند یک مسئله اساسی در سیستم اینترنت اشیا است. از طرفی، افزایش تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا در شبکه‌های هوشمند برق، منجر به تولید حجم عظیمی از داده‌ها می شود که رویکردهای مدیریتی سنتی را در این شبکه، قطعاً ناکارآمد خواهد بود؛ چراکه این شبکه نیاز به منابع محاسباتی بالایی دارد. انبوه داده‌های تولید شده توسط ابزار و دستگاه‌های اینترنت اشیا نیاز به ترکیب تکنیک‌های هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ را دارد.

یک راه حل برای کاهش منابع محاسباتی و افزایش بازدهی سیستم‌های قدرت هوشمند، تصمیم گیری و توزیع محلی است. بلاک چین با داشتن ساختاری غیر متمرکز، متن باز بودن و امنیت می‌تواند به استفاده از اینترنت اشیا را در این شبکه کمک کند.

در شبکه‌های هوشمند، نیروگاه‌های قدرت مجازی در سمت تقاضا بخشی از درخواست‌های محلی را تامین می کنند و تبادل انرژی باید پس از تأیید معامله مالی بطور خودکار و فوری انجام شود. از این رو ، برای دستیابی به چنین تعداد عظیمی از معاملات با نرخ تکرار زیاد نیاز به یک سیستم مالی پیچیده است تا معاملات به طور عادلانه و دقیق انجام شود. با بهره گیری از فناوری بلاک چین، امکان رفع این چالش‌ها میسر شده است.

بلاک چین یک پایگاه داده غیر متمرکز است به گونه ای که سوابق داده در بلوک‌ها نگهداری می شوند. با توجه به اینکه این بلوک‌ها توسط توابع هش رمزگذاری شده اند، می توان اطمینان داد که بلوک‌های امضا شده به هیچ وجه نمی توانند دستکاری شوند . شناسایی و دستکاری این بلوک‌ها ، توسط هر گونه مهاجم سایبری امکان پذیر نیست زیرا این بلوکها دارای ساختار غیر متمرکز هستند.در این تحقیق به بررسی تاثیر بلاک چین و حل چالش‌های شبکه‌های هوشمند قدرت و شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اینترنت اشیا می پردازیم.

برخی از مراجع
Dalipi, F., & Yayilgan, S. Y. (2016, August). Security and privacy considerations for iot application on smart grids: Survey and research challenges. In 2016 IEEE 4th International Conference on Future Internet of Things and Cloud Workshops (FiCloudW) (pp. 63-68). IEEE. Barbierato, L., Estebsari, A., Pons, E., Pau, M., Salassa, F., Ghirardi, M., & Patti, E. (2018). A distributed IoT infrastructure to test and deploy real-time demand response in smart grids. IEEE Internet of Things Journal, 6(1), 1136-1146. Mohanty, S. N., Ramya, K. C., Rani, S. S., Gupta, D., Shankar, K., Lakshmanaprabu, S. K., & Khanna, A. (2020). An efficient Lightweight integrated Blockchain (ELIB) model for IoT security and privacy. Future Generation Computer Systems, ۱۰۲, ۱۰۲۷-۱۰۳۷٫ Dwivedi, A.D., Srivastava, G., Dhar, S. and Singh, R., 2019. A Decentralized Privacy-Preserving Healthcare Blockchain for IoT. Sensors, 19(2), p.32

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *