بررسی تاثیر استفاده از سرویس های اینترنت اشیا در خرده فروشی بر افزایش عملکرد فروش

بررسی تاثیر استفاده از سرویس های اینترنت اشیا در خرده فروشی بر افزایش عملکرد فروش

پروپوزال آماده

عنوان فارسی پروپوزالبررسی تاثیر استفاده از سرویس های اینترنت اشیا در خرده فروشی بر افزایش عملکرد فروش
عنوان انگلیسی پروپوزالInvestigating the effect of using IoT services in retail on increasing sales performance
تعداد صفحات ۲۵
سال نگارش ۲۰۲۰
رشتهMBA-مدیریت-کامپیوتر 
قالب فایلWord
دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال

  فهرست مطالب بررسی تاثیر استفاده از سرویس های اینترنت اشیا در خرده فروشی بر افزایش عملکرد فروش

  1. بیان مساله اساسی تحقیق تشخیص فعالیت در خانه هوشمند   
  2. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  3. مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  4. جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
  5. اهداف مشخص تحقیق
  6. سؤالات تحقیق
  7. فرضیه ‏های تحقیق
  8. روش شناسی تحقیق
  9. شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار
  10. جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه
  11. روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ‏ها
  12. مراجع

بخشی از بیان مساله

تجارت الکترونیکی ترکیبی از مدل تجارت سنتی و فناوری شبکه و همچنین فناوری اطلاعات است و بنابراین با فرصت ‌ها و چالش‌های زیادی روبرو است. خرده فروشان در تلاشند تا در حال توسعه یک سیستم اکوسیستم دیجیتال جدید توسعه دهند تا با استفاده از دستگاههای متصل ، محصولات و خدمات جدید ارائه دهند و تجربه مشتری را بهبود دهند. امروزه بکارگیری فناوری های جدید مانند اینترنت اشیا ، داده های بزرگ و ذخیره سازی ابری در مدل های سنتی باعث دستیابی به موفقیت های بزرگی در زمینه تجارت شده است. با استفاده از تکنولوژی اطلاعات ، می توان می توان رفتار و ترجیحات کاربر را با دقت بیشتری شناخت که این موضوع از اهمیت بالایی در تجارت الکترونیکی برخوردار است. اینترنت اشیا دارای یک پتانسیل فوق العاده برای ایجاد یک بستر تعاملی در زمان واقعی بین ذینفعان که متشکل از تأمین کنندگان ، خرده فروشان ، مشتریان و غیره هستند، می باشد. اینترنت اشیا می تواند اطلاعات را در زمان واقعی بازیابی و ذخیره کند ، به پرس و جوها به سرعت پاسخ دهد و پرداخت بدون وجود صف انتظار را فعال کند. یک نمونه از فناوری های اینترنت اشیا که خرده فروشی ها برای ارائه خدمات به مشتریان می تانند استفاده کنند، اپلیکیشنهایی است بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند و به مشتریان در انتخابهایشان کمک می کنند. فناوری های IoT این امکان را دارند که هنگام خرید محصولات ، قیمت های واقعی، تخفیف ها و پیشنهادات شخصی سازی شده را از طریق تلفن های هوشمند به مشتریان ارائه دهند که از طریق دستگاه های سنتی امکان پذیر نیست. خرده فروشی ها با استفاده از فناوری های همچون صفحه نمایش لمسی در فروشگاه ها ، سبدهای خرید هوشمند ، وب سایت های نصب شده روی دستگاه های هوشمند و برنامه های تلفن همراه مصرف کننده را قادر می سازد تا به خدمات مختلف اینترنت اشیا وصل شوند و در فرایند تصمیم گیری به مصرف کنندگان کمک نمایند و همچنین به تجربه خرید کلی آنها کمک کنند.

اینترنت اشیا در خرده فروشی

این برنامه ها اطلاعاتی از قبیل قیمت بر اساس تقاضای محصول و یا سایر فاکتورها، پیشنهادات متناسب با ترجیحات مشتری بر اساس محصولات موجود در سبد خرید مشتری در زمان واقعی ارائه می دهند. علاوه بر این ، با استفاده از تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق دستگاه های اینترنت اشیا می توان دانش و بینش ارزشمندی را به فروشگاه ارائه دهد که به طور بالقوه می تواند تجارب خرید مصرف کنندگان را پشتیبانی کند.

بنابراین ، کاربرد IoT ، می تواند باعث بهبود عملکرد مصرف کننده شود و می توان از آن برای تحقق هوش تجاری استفاده کرد . از این رو، در این تحقیق به بررسی استفاده از خدمات اینترنت اشیا و ایجاد تعامل با کاربر در خرده فروشی و تاثیر آن بر احتمال خرید در صورت استفاده از سرویس های اینترنت اشیا در فروشگاه خرده فروشی می پردازیم.

 برخی از مراجع

۱۲٫ Mekruksavanich, S. (2019, October). The Smart Shopping Basket Based on IoT Applications. In 2019 IEEE 10th International Conference on Software Engineering and Service Science (ICSESS) (pp. 714-717). IEEE ۹٫ Kamble, S. S., Gunasekaran, A., Parekh, H., & Joshi, S. (2019). Modeling the internet of things adoption barriers in food retail supply chains. Journal of Retailing and Consumer Services, 48, 154-168. ۵٫ Fu, H., Manogaran, G., Wu, K., Cao, M., Jiang, S., & Yang, A. (2020). Intelligent decision-making of online shopping behavior based on internet of things. International Journal of Information Management, 50, 515-525. ۶٫ Chiang, L. L. L., & Yang, C. S. (2018). Does country-of-origin brand personality generate retail customer lifetime value? A Big Data analytics approach. Technological Forecasting and Social Change, 130, 177-187.

دانلود پروپوزال در مورد شبکه عصبی  دانلود پروپوزال در مورد تشخیص فعالیت  با استفاده از شبکه عصبی کانولوشن دانلود پروپوزال تشخیص فعالیت در خانه هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *