دانلود پروپوزال پیاده سازی اینترنت اشیا برای بهداشت شخصی در خانه های هوشمند

دانلود پروپوزال پیاده سازی اینترنت اشیا برای بهداشت شخصی در خانه های هوشمند

مشخصات پروپوزال

عنوان فارسی پروپوزال

پیاده سازی اینترنت اشیا برای بهداشت شخصی در خانه های هوشمند

عنوان انگلیسی پروپوزالInternet of things  for Personl hygiene in Smart Homes
تعداد صفحات ۲۱
سال نگارش۲۰۱۹
رشتهکامپیوتر
قالب فایلWord
دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال

فهرست مطالب پروپوزال پیاده سازی اینترنت اشیا برای بهداشت شخصی در خانه های هوشمند

  1. بیان مساله اساسی تحقیق
  2. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  3. مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  4. جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
  5. اهداف مشخص تحقیق
  6. سؤالات تحقیق
  7. فرضیه ‏های تحقیق
  8. روش شناسی تحقیق
  9. متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی
  10. شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار
  11. جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه
  12. روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ‏ها
  13. مراجع

کلیک جهت دانلود پروپوزال

بیان مساله

صنعت بهداشت و سلامت در حال تغییر است و روش‌های درمان در حال تغییر به سمت  مدل‌هایی مبتنی بر پیشگیری است و به‌این‌ترتیب از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.  در این مدل وضعیت سلامت و بهداشت فرد در اولویت قرار می‌گیرد. یکی از جدیدترین روش‌ها، به‌منظور تأمین این هدف و فراهم نمودن سرویس‌هایی که سلامت و بهداشت فرد را به‌صورت خودکار بهبود دهد بهره‌گیری از روش اینترنت اشیا است.

با توسعه سریع اینترنت و فناوری‌های ارتباطات، خانه‌های امروز نیز دارای محاسبات و قابلیت‌های ارتباطی قوی هستند. یک‌خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا IoT به‌عنوان بخش مهمی از شهرهای هوشمند در حال ظهور است. هدف از خانه‌های هوشمند بهبود زندگی، امنیت و ایمنی و همچنین صرفه‌جویی در انرژی و منابع است.

برای مثال یک‌خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، امکان کنترل روشنایی خانه قبل از ورود و بعد از خروج را برای کاربر را فراهم می‌آورد  و یا با تنظیم خودکار دمای خانه می‌توان به حداکثر صرفه‌جویی در مصرف انرژی دست پیدا کرد. در حقیقت خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمند طیف وسیعی از خدمات، برنامه‌های کاربردی، تجهیزات، شبکه‌ها و سیستم‌ها را که در کنار یکدیگر به‌منظور فراهم کردن یک محیط هوشمند برای حوزه‌هایی نظیر امنیت و کنترل، ارتباطات، اوقات فراغت و آسایش، یکپارچگی محیطی و دسترس‌پذیری پوشش دهی می‌کنند.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

یکی از کاربردهای سیستم اشیا در خانه‌های هوشمند ارائه مدل‌هایی جهت بهبود سلامت و بهداشت افراد است. این مدل‌ها قابلیت مانیتور پیوسته وضعیت بهداشت و پردازش خودکار آن‌ها را انجام می‌دهد و بنابراین زنجیره‌ای از وقایع تولید می‌شوند که به بهبود شرایط بهداشتی و سلامت افراد کمک می‌کند.

در سیستم بهداشت، خانه هوشمند دارای دستگاه‌های خواندن و نوشتن در مناطق اصلی و مناطق آلوده مانند اطراف اشیا آلوده و یا مناطق شستشو است. هنگامی‌که فردی با برچسب‌های هوشمند منابع آلوده را در مناطق تعریف‌شده لمس می‌کند، تگ‌های الکترونیکی فرد را از وضعیت بهداشت مطلع ساخته  و از او می‌خواهد رفتارهای بهداشتی لازم را انجام دهند. اطلاعات ضبط‌شده و به‌طور هم‌زمان به پشت‌صحنه نیز ارسال می‌شود و در صورت  لزوم به کاربر از راه دور نیز اجازه دسترسی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و قضاوت را پیدا می‌کند.لذا در این تحقیق، یک طرح مبتنی بر اینترنت اشیا برای بهداشت شخصی در خانه های هوشمند پیشنهاد می شود.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

برخی از مراجع

Malche, T. and Maheshwary, P., 2017, February. Internet of Things (IoT) for building smart home system. In I-SMAC (IoT in Social, Mobile, Analytics and Cloud)(I-SMAC), 2017 International Conference on (pp. 65-70). IEEE. Mieronkoski, R., Azimi, I., Rahmani, A.M., Aantaa, R., Terävä, V., Liljeberg, P. and Salanterä, S., 2017. The Internet of Things for basic nursing care—A scoping review. International journal of nursing studies, 69, pp.78-90. Saeed, F., Paul, A., Rehman, A., Hong, W.H. and Seo, H., 2018. IoT-Based Intelligent Modeling of Smart Home Environment for Fire Prevention and Safety. Journal of Sensor and Actuator Networks, 7(1), p.11. Al-Turjman, F. and Altrjman, C., 2019. IoT Smart Homes and Security Issues: An Overview. In Security in IoT-Enabled

کلیک جهت دانلود پروپوزال

بهداشت شخصی در خانه های هوشمند
مشاهده تمامی پروپوزال‌های مهندسی کامپیوتر
بهداشت شخصی در خانه های هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *