دانلود پروپوزال امنیت داده ها در محیط محاسبات ابری با رویکرد محاسبات مولکولی

دانلود پروپوزال امنیت داده ها در محیط محاسبات ابری با رویکرد محاسبات مولکولی (محاسبات دی ان ای)

مشخصات پروپوزال

عنوان فارسی پروپوزال

 امنیت داده ها در محیط محاسبات ابری با رویکرد محاسبات مولکولی (محاسبات دی ان ای)

عنوان انگلیسی پروپوزالdata security in cloud computing environment using Molecular Computing (DNA Computing) technology
تعداد صفحات ۲۹
سال نگارش ۲۰۲۰
رشتهکامپیوتر
قالب فایلWord
مقاله بیس دارد
لینک مقاله بیسhttps://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0140366419313507
دانلود پروپوزال کلیک جهت دانلود پروپوزال

 فهرست مطالب پروپوزال

  1. بیان مساله اساسی تحقیق
  2. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  3. مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  4. جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
  5. اهداف مشخص تحقیق
  6. سؤالات تحقیق
  7. فرضیه ‏های تحقیق
  8. روش شناسی تحقیق
  9. متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی
  10. شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار
  11. جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه
  12. روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ‏ها
  13. مراجع

کلیک جهت دانلود پروپوزال

بیان مساله

در سالهای اخیر، محاسبات ابری به دلیل دسترسی آسان ، استفاده در زمان تقاضا و مقیاس پذیری محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این تکنولوژی سرویس های متعددی را از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهد. از طریق این سرویس ها ، رایانش ابری منابع متنوعی را در قالب ذخیره سازی ، نرم افزار و توان محاسباتی به افراد ، گروه ها و کاربران سازمانی ارائه می دهد.

در محیط محاسبات ابری، سه موجودیت اصلی وجود دارند: ۱- مالکان داده ها ۲- تامین کننده سرویس ها ۳- کاربر. در این محیط، کاربران زیادی، داده های خود را در سرورهای ابر ذخیره میکنند. بنابراین محیط محاسبات ابری باید قابلیت مدیریت داده های بزرگ را داشته باشد. از آنجا که محاسبات ابری، سرویس های مبتنی بر اینترنت را ارائه می دهند، هکرها و کاربران مخرب زیادی نیز وجود دارند که در تلاش برای دستیابی به اطلاعات کاربران و یا تغییر و دستکاری این داده ها، بدون مجوز دسترسی هستند. بنابراین، امنیت داده ها در محیط محاسبات ابری به یک نگرانی مهم تبدیل شده است.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

یکی از مهمترین راه حل های تامین داده های بزرگ، رمزنگاری است. هدف اصلی رمزنگاری، انتقال داده یا پیام بین گیرنده و فرستنده به شیوه ای است که برای هکرها قابل خواندن نباشد. محاسبات مولکولی، یک شاخه نوظهور و در حال گسترش برای تامین امنیت در داده های بزرگ است که قابلیت رمزنگاری و تولید کلید ۱۰۲۴ بیتی را فراهم آورده است.   از این رو در این تحقیق، از این قابلیت استفاده کرده و یک چهارچوب امنیتی رارئه می دهیم. این طرح دارای ۴ فاز مختلف است: تنظیمات سیستم، ثبت و ورود به سیستم، ذخیره سازی مبتنی بر محاسبات مولکولی، دسترسی به داده ها.

در این طرح، برای رمزگذاری داده ها از یک کلید مخفی مبتنی بر DNA استفاده می شود. این کلید  ۱۰۲۴ بیتی (DNASK)، به طور تصادفی بر اساس ویژگی های کاربران مجاز تولید می شود. پس از رمزگذاری کلید مخفی مبتنی بر DNA ، مالک داده، با استفاده از کلید خصوصی (DOPrK) داده های بزرگ را رمزگذاری می کند. این داده های بزرگ رمزگذاری شده را در پایگاه داده ابری ذخیره می کند ، و فقط کاربران مجاز قادر به دستیابی به داده های بزرگ رمزگذاری شده در سرور هستند. این طرح پیشنهادی می تواند زمان کمتری برای تولید کلید مخفی ، بازیابی کلید ، رمزگذاری داده ها و رمزگشایی داده ها داشته باشد. (Namasudra و همکاران، ۲۰۲۰)

کلیک جهت دانلود پروپوزال

برخی از مراجع

۱٫ Agarwal, N., Rana, A., Pandey, J. P., & Agarwal, A. (2020). Secured Sharing of Data in Cloud via Dual Authentication, Dynamic Unidirectional PRE, and CPABE. International Journal of Information Security and Privacy (IJISP), 14(1), 44-66. ۲٫ Namasudra, S., Devi, D., Kadry, S., Sundarasekar, R., & Shanthini, A. (2020). Towards DNA based data security in the cloud computing environment. Computer Communications. ۳٫ Tyagi, M., Manoria, M., & Mishra, B. (2019). A framework for data storage security with efficient computing in cloud. In International Conference on Advanced Computing Networking and Informatics (pp. 109-116). Springer, Singapore. ۴٫ Wilczyński, A., & Kołodziej, J. (2020). Modelling and simulation of security-aware task scheduling in cloud computing based on Blockchain technology. Simulation Modelling Practice and Theory, 99, 102038.

کلیک جهت دانلود پروپوزال

محاسبات ابری
مشاهده تمامی پروپوزال‌های مهندسی کامپیوتر
محاسبات ابری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *